Când știi ce-și doresc consumatorii, obții satisfacție, vânzări și SUCCES
A-ți păstra calitățile care te diferențiază, stabilitatea financiară și succesul reprezintă o provocare pentru fiecare antreprenor
Cu atât mai mult pentru afacerile din sectorul alimentar, unde dorințele și nevoile consumatorilor se schimbă pe zi ce trece mai rapid. De aceea, alocam în mod constant resurse pentru a identifica, a aduna informații și a cerceta cele mai recente tendințe globale și locale.
Am realizat un rezumat a trei mega tendințe care schimbă rapid lumea alimentației și a panificației:
Trei mega tendințe: premiumizare, sănătate, sustenabilitate
1. Premiumizarea este un trend în creștere
Consumatorii caută o calitate superioară și sunt dispuși să plătească în plus pentru alimente și băuturi care oferă un pic de răsfăț în plus.
Pentru pâine, o experiență premium este de obicei legată d
- ingrediente specifice (faină de specialitate, super-alimente sau cereale antice precum grâul spelta, quinoa și semințele de chia)
- ingrediente extra precum merișoare, nuci sau măsline
- pâine cu aspect artizanal
Metodele de coacere artizanală, cum ar fi folosirea aluatului cu maia, fermentația lentă și coacerea în cuptor de piatră adaugă valoare în ochii consumatorilor și, de multe ori, aceste caracteristici pot justifica un preț mai mare.
2. Sănătatea și alimentația sunt esențiale
O cale către profituri mai mari este să le oferi consumatorilor preocupați de sănătate variante alimentare potrivite lor.
În ceea ce privește pâinea, cercetările ne spun că ingredientele cheie pentru sănătate sunt cerealele integrale și fibrele. Alte indicii importante pentru sănătate sunt:
⇒ „Nu conține” - mențiunile referitoare la lipsa aditivilor artificiali/ etichetă curată sau conținut redus de sare, zahăr și grăsimi.
⇒ Menționarea celor „bune”, adică ingrediente naturale cu beneficii nutriționale percepute, cum ar fi ovăz și secară, legume sau semințe de chia, cânepă, quinoa.
3. Durabilitatea și etica continuă să crească în importanță
Consumatorii sunt din ce în ce mai conștienți. Manifestările acestei tendințe variază de la căutarea produselor cu „etichetă curată”, care menționează „nu conține”, „natural” și „organic”, până la creșterea cererii pentru pachete sau porții mai mici cu scopul a reduce risipa de alimente.
O altă tendință care ia amploare este cea vegetariană/ vegană și, din fericire, pâinea satisface automat această nevoie a consumatorului cu cele patru ingrediente cheie ale sale: făină, drojdie, sare și apă.